Het verzamelen van e-mailadressen en vervolgens benaderen met e-mails is de dag van vandaag nog steeds een waanzinnig effectief medium om extra verkopen te behalen. Door jouw verzamelde e-mailadressen slim op te delen in verschillende 'segmenten', kan je zeer doelgericht gaan werken. Via het instellen van meerdere e-mails in een 'sequence' kan je jouw potentiële klanten warmer en warmer maken en uiteindelijk overhalen om een aankoop of bestelling bij jou te doen.
Bovendien leent e-mailmarketing zich perfect om jouw bestaande klanten te overhalen voor een nieuwe aankoop of bestelling. Door verregaande personalisatie van jouw e-mailverkeer voelen terugkerende klanten zich als deel van jouw familie, en kan je one-time-purchasers omtoveren tot levenslange klanten. Dat vergt natuurlijk een goede coördinatie tussen jouw acties, promoties, landingspagina's en website, waar Social House je graag mee verder helpt.
Lead generation
We bepalen een strategie hoe we de e-mailadressen van jouw leads binnenhalen. Dit kan bijvoorbeeld via jouw website, maar ook via formulieren op Google Ads en sociale media.
E-mail software
Van Mailchimp tot Klaviyo en Hubspot: wij kiezen de juiste software voor de beoogde doelstellingen.
De juiste actie op het juiste moment, bij de juiste persoon
Wij zijn meesters in het personaliseren van e-mails en acties. Zo kan het soms nuttig zijn om een bepaalde actie slechts voor te schotelen aan een bepaald segment van jouw leads. Wij laten geen enkele kans onbenut!
Rapportage
We verzamelen en analyseren alle data die we terugkrijgen van de e-mailcampagne. Zo kunnen we in samenspraak de campagne optimaliseren waar nodig.