SEA (Search Engine Advertising) is het organiseren van betaalde advertentiecampagnes in de zoekmachines zoals Google en Bing. De advertenties worden weergegeven als een normaal Google-resultaat, maar dan hoger in het rijtje. Wanneer er een SEA-campagne wordt opgezet, wordt er vooraf geanticipeerd op wat potentiële klanten zoal intypen in de zoekmachine. Daarnaast wordt er een duidelijke doelgroep opgebouwd en afgebakend, dat onder meer rekening houdt met de locatie, leeftijd en het geslacht van de potentiële klant. Ten slotte werkt Google met een 'pay-per-click' systeem. Indien een surfer besluit om niet door te klikken naar jouw website, betaal je niks. Pas wanneer de bezoeker klikt, wordt er advertentiebudget verrekend.
Analyse
First aim, then shoot. Wij nemen ruim de tijd om jouw ideale doelgroep uit te spitten. Vervolgens zetten we realistische en haalbare doelen, om ze nadien uit het park te slaan!
Monitoring en optimalisatie
We houden jouw campagne nauwlettend in de gaten en optimaliseren waar nodig. Zo behaal je een optimale return op jouw advertentie-uitgaven (ROAS). We voeren op eigen initiatief AB-tests uit om het maximale potentieel van jouw campagne te benutten.
Rapportage
Jouw progressie wordt zorgvuldig in kaart gebracht en maandelijks gerapporteerd in verstaanbare en klare taal. We koppelen steeds terug naar de doelstellingen om jouw progressie in de gaten te houden.